13. 7. 2014

shape&vision 04


nahoře gobelínový svetr terezy r. kladošové, dole návrh stadionu pro ms ve fotbale 2022 v kataru od architektky zahy hadid, při jehož stavbě zemřelo za dva roky již přes 500 dělníků. 


na čtvrtý 'šejp' jsme se vypravily v počtu jedný kočky. na komentovaný projekce módních designérů, jejichž práce zasahuje do architektury a architektů, kteří mají co do činění s módou, chodíme od začátku, tentokrát jsme byly už počtvrtý.  
perfektně zorganizovaný večer, kde si můžete sezení rezervovat dopředu a k příjemnýmu poslechu dostanete skleničku vína, je ještě ke všemu zadarmo (samozřejmě chodíme hlavně proto) a pod palcem ho má již podruhé jen jeden člověk a to veronika ruppert z modeschau. miakarina, která toho večera nakonec nedorazila, nahrála celý můj zvukový záznam na soundcloud, dokonce ho rozdělila na části podle jednotlivých spíkrů. pokud jste tedy na 'šejpu' nebyli, můžete si to teď celý poslechnout stejně jako ta zmíněná absentující kočka. občas vám asi bude chybět obrazový kontext, alespoň částečně vám ho snad nahradí náš fotoreport.

počítačová myš na silnici aka google auto. mohly byste si ho snadno vygůglit, ale máte ho tady.
budoucí architekt pavel nikl vpředstavil svojí klauzuru, kterou vytvořil během stáže v ateliéru designu oděvu a obuvi liběny rochové.jeho úkolem bylo přenést do módy principy architektury. asi je jasné, že na shape&vision nemohl chybět. 
hledání ideálního banánu
<3
malá a velká banánovka se bohužel ztratily na po cestě z výstavy v miláně. to je velká smůla.  pavlovi držíme pracky do dalších projektů! 
kateřina haderková původně studovala scénografii, teď je v prváku v ateliéru textilní tvorby na umprum. mimi, kterou jsem v roxy potkala, na káťu  práskla, že v minulosti dělala i krásný náušnice. teď si ale hraje s plizé, ze kterého vytváří esteticky lahodné struktury  připomínající architektonické modely.

tereza rosálie kladošová mluvila o svojí klauzuře na téma tradiční textilní techniky, která vznikla v zimě v ateliéru módní tvorby pavla ivančice. zpracovat se rozhodla techniku tkaní gobelínu, částečně i kvůli tomu, že pochází z valašského meziříčí, sídla moravské gobelínové manufaktury a jedné z posledních dílen tohoto druhu u nás. kromě tkaní inspirovaly terezu hlavně kočky a kýč. my jsme sice doma nikdy moc domácího chemlonového umění neměly, tereziny moodboardy v nás ale vyvolaly silnou  nostalgii po vlasatých trolech. ty jsme v dětství milovaly a vlastně ještě pořád je tajně milujem...
na terezinu letní klauzuru, ve které vyšívala chomáčky vlny do černé technické textilie, se podívejte v našem fotoreportu z posledního artsemestru.
trolové a kočky. co chtít víc? <3
ještě bez vlny: kalika

nejdelší přednášku měl podle očekávání teoretik designu, publicista a člen kolektivu okolo adam štěch, který mluvil o vzájemné inspiraci módy a interiérového designu/architektury. nebyla to žádná nudná teorie, spíš řada příkladů a obrázků. jen si ho poslechněte.


...a nakonec jsme si poněkud netradičně mohli všechno osahat. to nebývá úplně zvykem, většinou si tvůrci své prototypy a školní práce střeží jako oko v hlavě. obecenstvo se tak nedalo pobízet dvakrát a s radostí se jalo vystavené exponáty prozkoumávat. nejvíc nás překvapilo, jako měkoučký jsou kočičky terezy kladošový a jak zábavný je hrát si s plizé...
hana frišonsová ještě před  odjezdem na maastrichtský festival fashion clash, kde pak zazářila se svou novou kolekcí 'futuhero'.
záznam celého povídání najdete TADY.

Žádné komentáře:

Okomentovat